Taurus Car Club of America : Ford Taurus Forum banner

Obawiany wyciek pompy wody - 2013 SE z silnikiem 3.5L - 70 000 mil

25K views 37 replies 12 participants last post by  dmtaurus  
#1 · (Edited)
Widziałem małą kałużę na podjeździe, wszedłem pod samochód i zobaczyłem, jak płyn chłodniczy kapie z kompresora klimatyzacji. Próbowałem na wszystkie możliwe sposoby zobaczyć, skąd to się bierze, ale mogę tylko powiedzieć, że jest za alternatorem. Myślę, że musi tam być otwór spustowy. Oglądając YouTube, zobaczyłem gościa, który zostawił silnik w samochodzie i zdjął pokrywę rozrządu i złamał ją na pół podczas tego procesu. To chyba nie jest dobry sposób. Widziałem inny film i facet wyjął silnik, żeby się do niego dostać, i zrobił to w fantastyczny, szczegółowy i ostrożny sposób; musiał to zrobić, ponieważ 3,5 jest złożony jak maszyna do szycia Singer. Poszedłem do jednego dealera Forda i chcą 2400 $ (135,00 $ robocizny) tylko za wymianę pompy. Inny dealer Forda, u którego się zatrzymałem, aby to omówić, powiedział między 2000 a 2500 $ (115,00 $ robocizny) i powiedział, że uwzględni łańcuch rozrządu i prowadnice. Myślę, że drugi dealer jest lepszy, ponieważ ten dealer serwisuje radiowozy dla dwóch różnych miast w mojej okolicy. Zauważyłem, że kiedy podszedłem do lady, miał radiowóz Explorer z jednego miasta i radiowóz Taurus z drugiego miasta w zatoce serwisowej.

Moje pytanie brzmi, skoro trzeba to rozebrać tylko dla pompy, czy należy wymienić wszystkie łańcuchy, prowadnice i napinacze, ponieważ te części są częściami zużywającymi się i znajdują się tuż obok?

Po drugie, jako strzał w ciemno, czy ktoś próbował K-Seal, aby rozwiązać problem? Martwię się, czy uszczelnienie może uszczelnić się wewnątrz bloku; wyciągnąłem bagnet i olej jest wolny od płynu chłodniczego.

Gdybym miał podnośnik słupkowy, zrobiłbym to sam, ale to rzecz na kiedyś.

Wydaje mi się, że pompa jest trochę przedwczesna do wymiany, a ja jeżdżę tym samochodem bardzo ostrożnie. Wypłukałem płyn chłodniczy 3 lata temu przy przebiegu 48 000 mil i kupiłem do niego płyn chłodniczy specyficzny dla Forda, w kolorze pomarańczowym.
 
#5 ·
Oryginalny płyn chłodniczy był pomarańczowy. Kiedy wymieniałem płyn chłodniczy, użyłem Motorcraft Orange, co zaleca instrukcja. Czy to to samo co żółty?
Nie, ponownie zmienili kolory płynu chłodniczego. Przeszli na żółty i zalecają pełne płukanie, a następnie napełnienie żółtym.
 
#7 ·
Dobry doradca! Poproszę o żółty. Po dalszych recenzjach wydaje się, że użycie pomarańczowego płynu chłodzącego było szkodliwe dla pompy. Tutaj pomyślałem, że roztropna wymiana płynu chłodzącego przy niższym przebiegu odroczyłaby wymianę pompy. Dzięki!
Nie, Ford Orange nie jest szkodliwy dla pompy. Żółty ma dość podobną formułę, jest po prostu nieco bardziej wytrzymały.
 
#8 ·
Ciekawi mnie średnia oczekiwana żywotność pompy wodnej? Mam samochód z 2013 roku z przebiegiem 145 tys. mil i nie wiem, czy kiedykolwiek była wymieniana. Mam również samochód z 2014 roku z przebiegiem 65 tys. mil i wiem, że nie była wcześniej wymieniana. Uważam, że perspektywa naprawy pompy wodnej za 2500 dolarów wystarczy, aby pozbyć się tych, w przeciwnym razie wspaniałych samochodów, zwłaszcza że wydaje się to być słabą inżynierią, aby umieścić ją w bloku.
 
#28 ·
Ciekawi mnie średnia oczekiwana żywotność pompy wody? Mam model z 2013 roku z przebiegiem 145 000 mil i nie jestem pewien, czy kiedykolwiek była wymieniana. Mam również model z 2014 roku z przebiegiem 65 000 mil i wiem, że nie była wcześniej wymieniana. Uważam, że pomysł naprawy pompy wody za 2500 dolarów wystarczy, aby pozbyć się tych, w przeciwnym razie wspaniałych samochodów, zwłaszcza że wydaje się to być słabą konstrukcją, aby umieścić ją w bloku
Mój Taurus z 2013 roku z silnikiem 3,5 litra padł przy przebiegu 100 000 mil. Mam teraz 230 000 i podejrzewam, że znowu się psuje. Zła konstrukcja pompy, ale ogólnie świetny silnik. Zrób to gdzie indziej za połowę ceny.
 
#13 ·
Cóż, praca została wykonana. Kosztowało to 2325,21 dolarów i wymieniłem wszystkie łańcuchy, prowadnice i napinacze, a także uszczelki, uszczelki, koła zębate i nowe śruby do siłowników VVT. Rozmawiałem z kierownikiem serwisu na temat użycia nowego płynu chłodzącego i powiedział, że stosują się do aktualizacji technicznych dotyczących tego, co inżynierowie Forda zalecają stosować. Tak więc, patrząc na listę części na rachunku, użyto nowego płynu chłodzącego.

Mając nadzieję zobaczyć silnik wyjęty z samochodu, żebym mógł zobaczyć pracę, zatrzymałem się i porozmawiałem z technikiem serwisującym własnego pick-upa w jednym z stanowisk serwisowych (został uruchomiony dzień po tym, jak się zatrzymałem). Powiedział mi, że robił te prace kilka razy i że to nic niezwykłego, że pompy zawodzą w okolicach 70 000. Następnego dnia zatrzymałem się ponownie po pracy i byłem zaskoczony, że silnik był z powrotem w środku i działał, z wyjątkiem odpowietrzania płynu chłodzącego. Kierownik serwisu powiedział, że umieścił technika na moim, który robi większość Taurusów i Explorerów dla około 3 różnych PD i wydziału szeryfa hrabstwa, i zostawił go samego przez cały dzień, aby mógł skoncentrować się na pracy. To jest rodzaj przezorności i obsługi, jakiej chciałem.

Według kierownika serwisu najtrudniejszą rzeczą jest teraz zdobycie części; czeka na części do niektórych napraw Forda od prawie miesiąca, wszystko z powodu zamknięcia fabryk. Powiedział, że miał szczęście, że dostał części do naprawy mojej w zaledwie 2 tygodnie.

Jak dotąd samochód jeździ dobrze i wydaje się, że ma lepsze przyspieszenie niż przed tym wszystkim.
 
#14 ·
Cóż, wykonałem tę pracę. Kosztowało to 2325,21 dolarów i wymieniłem wszystkie łańcuchy, prowadnice i napinacze, a także uszczelki, uszczelki, koła zębate i nowe śruby do siłowników VVT. Rozmawiałem z kierownikiem serwisu na temat użycia nowego płynu chłodzącego i powiedział, że stosują się do aktualizacji technicznych dotyczących tego, co inżynierowie Forda zalecają stosować. Zatem patrząc na listę części na rachunku, użyli nowego płynu chłodzącego.

Mając nadzieję zobaczyć silnik wyjęty z samochodu, żeby zobaczyć pracę, zatrzymałem się i porozmawiałem z technikiem serwisującym własnego pick-upa w jednym z stanowisk serwisowych (został uruchomiony dzień po tym, jak się zatrzymałem). Powiedział mi, że wykonał te prace kilka razy i że awaria pomp w okolicach 70 000 mil nie jest niczym niezwykłym. Następnego dnia zatrzymałem się ponownie po pracy i byłem zaskoczony, że silnik był z powrotem w środku i działał, z wyjątkiem odpowietrzania płynu chłodzącego. Kierownik serwisu powiedział, że umieścił technika na moim, który obsługuje większość Taurusów i Explorerów dla około 3 różnych PD i wydziału szeryfa hrabstwa, i zostawił go samego przez cały dzień, aby mógł skoncentrować się na pracy. To jest rodzaj przezorności i obsługi, jakiej chciałem.

Według kierownika serwisu najtrudniejszą rzeczą jest teraz zdobycie części; czeka na części do niektórych napraw Forda od prawie miesiąca, wszystko z powodu zamknięcia fabryk. Powiedział, że miał szczęście, że dostał części do naprawy mojej w zaledwie 2 tygodnie.

Jak dotąd samochód jeździ mocno i wydaje się, że ma lepsze przyspieszenie niż wcześniej.
W jakim regionie kraju się znajdujesz? Jestem ciekaw, czy w Teksasie cena wymiany pompy wodnej jest podobna. Jak długo mieli Twój samochód w warsztacie?
 
#15 ·
Jestem w Ohio. Technik, który to zrobił, zaczął o 7:00 rano i złożył to z powrotem i uruchomił do godziny 20:00 tego samego dnia. Następnego dnia musiał to odpowietrzyć, skalibrować rozrząd i uruchomić diagnostykę, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Przy tego rodzaju pracy, a na YouTube jest naprawdę dobrze zrobiony film, jest wiele szczegółów i kolejności kroków montażu, które wymagają koncentracji i braku rozproszenia.
 
#18 ·
Jestem w Ohio. Technik, który to zrobił, zaczął o 7:00 rano i złożył to z powrotem i uruchomił do 20:00 tego samego dnia. Następnego dnia musiał to odpowietrzyć, skalibrować rozrząd i uruchomić diagnostykę, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Przy tego rodzaju pracy, a na YouTube jest naprawdę dobrze zrobiony film, istnieje wiele szczegółów i kolejność kroków montażu, które wymagają koncentracji i braku rozproszeń.
To interesujące, jak długo to zajęło i jak długo wszyscy mówią, że to zajmuje. Od momentu, gdy zatwierdziłem naprawę, do momentu, gdy otrzymałem telefon, aby odebrać samochód, minęło mniej niż sześć godzin. Może mój technik był jakimś Houdinim.
 
#17 ·
Gorąco polecam znalezienie dealera, który serwisuje pojazdy wydziału policji, jeśli wydział używa pojazdów Forda. Znając kilka osób w lokalnej policji, powiedziano mi, że dealer, którego używają do serwisowania swoich Fordów Explorer (3.5), nie jest najbliższym dealerem Forda. Jest dalej od ich lokalizacji i ten fakt, wraz z widokiem kilku różnych wydziałów policji w serwisie, przekonał mnie, że praca musi być dobra i wykonana prawidłowo. To takie drobne rzeczy mogą dać dobry kierunek w podejmowaniu decyzji.
 
#24 ·
Gorąco polecam znalezienie dealera, który serwisuje pojazdy wydziału policji, jeśli wydział używa pojazdów Forda. Znając kilka osób w lokalnej policji, powiedziano mi, że dealer, którego używają do serwisowania swoich Fordów Explorer (3.5) nie jest najbliższym dealerem Forda. Jest dalej od ich lokalizacji i ten fakt, wraz z widokiem kilku różnych wydziałów policji w zatoce serwisowej, przekonał mnie, że praca musi być dobra i wykonana prawidłowo. To takie małe rzeczy mogą dać dobry kierunek w podejmowaniu decyzji.
Masz dobry punkt, sprawdzę, kto serwisuje pojazdy policji.
 
#19 ·
Mam przyjaciela, który jest starszym mistrzem mechanikiem Forda w salonie w północnej części stanu Nowy Jork. Zajmuje się głównie rozwiązywaniem problemów elektrycznych i naprawami, ale uwielbia robić wewnętrzne pompy wodne FWD/AWD Cyclone. Potrafi zrobić jedną w 6 godzin. Czas pracy to 14 godzin, więc kiedy robi pompy Cyclone, zarabia ponad dwukrotność swojej standardowej stawki godzinowej.
 
  • Like
Reactions: brn and sheila
#20 ·
Niektórzy faceci są naprawdę dobrzy w używaniu kluczy. Mój przyjaciel był niezwykle doświadczony i mógł wyjąć silnik ze swojego Camaro z 69 roku w 20 minut i położyć go na podłodze, gotowy do modyfikacji.

Rzecz w Cyclone jest taka, że to naprawdę głupi projekt, aby umieścić pompę wody w silniku, a jedynym sposobem na jej wymianę jest wyjęcie silnika. Vulcan 3.0 był sprytnie zaprojektowanym silnikiem, który działał i działał przy minimalnej konserwacji. To jest mój 5. Taurus, pierwszy to 1990 LX kupiony jako nowy. Wszystkie Taurusy, które miałem, z wyjątkiem tego, miały 3.0 Vulcan i wszystkie działały świetnie. Modularny, w mojej opinii, nie oznacza lepszy dla konsumenta, ale lepszy dla mechanika.
 
#21 ·
Niektórzy faceci są naprawdę dobrzy w używaniu kluczy. Mój przyjaciel był niezwykle wprawiony i mógł wyjąć silnik ze swojego Camaro '69 w 20 minut i położyć go na podłodze, gotowy do modyfikacji.

Rzecz w Cyclone jest taka, że to naprawdę głupi projekt, aby umieścić pompę wody w silniku, a jedynym ważnym sposobem jej wymiany jest wyjęcie silnika. Vulcan 3.0 był sprytnie zaprojektowanym silnikiem, który działał i działał przy minimalnej konserwacji. To jest mój 5. Taurus, pierwszy to 1990 LX kupiony jako nowy. Wszystkie Taurusy, które miałem, z wyjątkiem tego, miały 3.0 Vulcan i wszystkie działały świetnie. Modularny, w mojej opinii, nie oznacza lepszy dla konsumenta, ale lepszy dla mechanika.
Zauważ, że głupi projekt istnieje tylko w poprzecznej wersji silnika. Wersja wzdłużna (jak Mustang, F150 itp.) ma zewnętrzną pompę wody.
 
#22 ·
Cyclone nie pasowałby do Taurusa i innych komór silnikowych FWD/AWD z zewnętrzną pompą wody... silnik byłby zbyt długi, aby zmieścić się między wewnętrznymi błotnikami.

Zastanawiam się, dlaczego Ford nie użył zewnętrznej elektrycznej pompy wodnej? Pompę można by umieścić praktycznie w dowolnym miejscu pod maską i można by ją sterować PWM, aby lepiej utrzymywać temperaturę i przepływ płynu chłodzącego w szerokim zakresie warunków pracy. Może nawet nie potrzebować termostatu do regulacji temperatury płynu chłodzącego. Zastosowanie bezszczotkowego silnika prądu stałego z napędem bezpośrednim prawdopodobnie zapewniłoby pompie żywotność ponad 400 000 mil.
 
#26 ·
so to do a water pump, the engine has to come out of the vehicle? Totally insane.
so to do a water pump, the engine has to come out of the vehicle? Totally insane.
Aby wymienić pompę płynu chłodzącego, silnik nie musi być wyjmowany.

Nowszy GM DOHC VVT V6, 3.6 nie ma wewnętrznej pompy płynu chłodzącego, jak udało im się zmieścić silnik w swoich samochodach, a Ford nie mógł zmieścić Cyclone w Fusion S? Słyszałem, że Fusion S był powodem, dla którego Ford przeszedł na pompę wewnętrzną? Wiedziałem, że powinienem był kupić Impalę!
 
#27 ·
Zobaczyłem małą kałużę na podjeździe, wszedłem pod samochód i zobaczyłem, że płyn chłodniczy kapie z kompresora klimatyzacji. Próbowałem na wszelkie sposoby zobaczyć, skąd to się bierze, ale mogę tylko powiedzieć, że jest za alternatorem. Myślę, że musi tam być otwór odpowietrzający. Oglądając YouTube, zobaczyłem gościa, który zostawił silnik w samochodzie i zdjął pokrywę rozrządu i złamał ją na pół podczas tego procesu. To nie wydaje się właściwym sposobem. Widziałem inny film i gość wyjął silnik, żeby się do niego dostać, i zrobił to w fantastyczny, szczegółowy i ostrożny sposób; musiał to zrobić, ponieważ 3.5 jest złożony jak maszyna do szycia Singer. Poszedłem do jednego dealera Forda i chcą 2400 $ (135,00 $ robocizny) tylko za wymianę pompy. Inny dealer Forda, u którego się zatrzymałem, aby to omówić, powiedział między 2000 a 2500 $ (115,00 $ robocizny) i powiedział, że uwzględni łańcuch rozrządu i prowadnice. Myślę, że drugi dealer jest lepszy, ponieważ ten dealer serwisuje radiowozy dla dwóch różnych miast w mojej okolicy. Zauważyłem, że kiedy podszedłem do lady, miał w zatoce serwisowej radiowóz Explorer i radiowóz Taurus z innego miasta. Moje pytanie brzmi, skoro trzeba to rozebrać tylko dla pompy, czy należy wymienić wszystkie łańcuchy, prowadnice i napinacze, ponieważ te części są częściami zużywającymi się i znajdują się tuż obok? Po drugie, jako daleki strzał, czy ktoś próbował K-Seal, aby rozwiązać problem? Martwię się, czy uszczelnienie może uszczelnić się wewnątrz bloku; wyciągnąłem bagnet i olej jest wolny od płynu chłodniczego. Gdybym miał podnośnik, zrobiłbym to sam, ale to rzecz na kiedyś. Wydaje mi się, że pompa jest trochę przedwczesna do wymiany, a ja jeżdżę tym samochodem bardzo ostrożnie. Wypłukałem płyn chłodniczy 3 lata temu przy przebiegu 48 000 mil i kupiłem do niego płyn chłodniczy specyficzny dla Forda, w kolorze pomarańczowym. Czy Ford zaoferował jakąś pomoc w pokryciu części kosztów tym, którzy to zrobili?
Nie, moim zdaniem Ford się tym nie przejmuje. Mój padł w moim Fordzie Taurusie 3.5 litra z 2013 roku przy przebiegu 100 000 mil. Zleciłem to warsztatowi za 1300,00 $. Mam teraz 230 000 mil i podejrzewam, że znowu się psuje. Świetny silnik ogólnie, ale zła konstrukcja pompy wodnej. To trochę frustrujące. Przy okazji, nie wymieniłem łańcucha rozrządu. Jest w porządku, ale mój samochód dostaje tylko w pełni syntetyczny Valvoline co 4000 mil do T. Łańcuch rozrządu ma 230 000 mil, więc może wymienię go tym razem z pompą wody.
 
#30 ·
Gdzie można to zrobić za połowę tej ceny? Czy nie muszą opuścić silnika, aby wymienić pompę wody?
Apple Valley Ford zrobiło to dla mnie w 6 godzin. Miałem przedłużoną gwarancję, więc nie wiem, ile by za to policzyli. Chodzi o to, że ci, którzy robili to wiele razy, są w tym lepsi. Być może Ford stworzył narzędzia specjalnie do tego zadania i udostępnia je dealerom Forda. Kiedy dzwonisz, uwzględnij dealerów. Niektórzy mogą być rozsądni. Inni...
 
#34 ·
Odbieram jutro 2014 SEL. Ma 131 tys. mil przebiegu i zauważyłem wyciek, który wydaje się pochodzić z czujnika za sprężarką klimatyzacji. Pomiędzy palcami czuć nierozcieńczony płyn chłodniczy, co podejrzewam.

Zmieniałem paski rozrządu w Acurach 3.2/3.5, które również napędzają pompę wody. Trudno to zrobić z około 4 calami przestrzeni, ale w Acurach jest to możliwe. Przy okazji, w Acurach interwał wymiany paska rozrządu wynosi 120 tys. mil. Mniej więcej tak głupie jak awaria pompy w Fordzie 3.5.

Jestem ekstremalnym majsterkowiczem samochodowym. Mam podnośnik, więc mam szczęście. Odnawiam Thunderbirda z lat 1994-1997 jako hobby, co oznacza, że w żadnym wypadku nie jestem początkującym.

Oto moje pytanie: Czy wymiana pompy wody/łańcucha rozrządu jest dość prosta do wykonania z silnikiem w samochodzie? Zdaję sobie sprawę, że jest ciasno i trzeba wyjąć nadkole. Gdzieś w tym wątku ktoś wspomniał o pęknięciu pokrywy rozrządu na dwie części. Dla mnie brzmi to jak zapomniana śruba, ale czy zdarza się to z dużą częstotliwością? Widziałem film z pompą wody z Taurusa zrobioną z silnikiem w środku i poza rzeczami, których można się spodziewać, że będą problemem, wyglądało to mniej więcej tak, jak się spodziewałem.

Chciałbym usłyszeć od kogoś, kto pomyślnie wykonał tę pracę i jaki jest Twój poziom doświadczenia.

Dzięki. To mój pierwszy post na tej stronie.
 
#35 ·
Sądzę, że nie ma tu prawie tylu ludzi, co na forum platformy MN12 birdcats.com. Zadawałem kilka pytań w zeszłym tygodniu i nie otrzymałem ani jednej odpowiedzi. Chyba muszę szukać odpowiedzi gdzie indziej. Bez urazy. Jeśli ludzi tu nie ma lub nie wiedzą, to po prostu tak jest...
 
#36 ·
Kiedy w moim 2013 SE pompa wody się zepsuła, przeprowadziłem badania, co jest potrzebne do wykonania tej pracy. O ile pamiętam, istnieją specjalne bloki blokujące, które należy zainstalować w miejsce bloku zacisku siodła wałka rozrządu, aby utrzymać silnik w czasie. Pomiędzy specjalnymi narzędziami a dalszymi badaniami, takimi jak film na YT, w którym mechanik wyjmuje silnik z samochodu, aby wykonać tę pracę, zdecydowałem, że najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie dealera, który serwisuje pojazdy policji. Ci faceci wykonują te prace cały czas i znają wskazówki i triki, aby zapobiec powrotom. Nie jestem pewien, czy silnik musi zostać wyjęty. Ale podczas wymiany pompy powiedziałem im, żeby wymienili wszystkie łańcuchy, wszystkie prowadnice łańcuchów i fazery wałków rozrządu. Serwisant powiedział mi, że przy 70 000 km te części powinny być w porządku, a kiedy powiedziałem mu moje rozumowanie, zmienił zdanie. Praca wzrosła z 2100,00 do 2450,00, ale biorąc pod uwagę fakt, że konstrukcja jest tak słaba, powiedziałem im, żeby je wymienili, będąc tam. Z biegiem czasu Ford Tech Makuloko na YT, który pracuje nad ogromną liczbą silników F150 3.5, mówi, aby zawsze używać części silnikowych Motorcraft podczas wykonywania tej pracy. Mówi, że widział zbyt wiele awarii przy użyciu części z rynku wtórnego, nawet od renomowanych producentów. Do tej pory mam 104 000 na samochodzie, a silnik pracuje jak nowy. Nienawidzę Forda za tak głupi projekt. Pomiędzy tym rodzajem projektu a strasznymi problemami z EcoBoost, Ford musi powrócić do swoich niezawodnych korzeni.
 
#37 ·
To naprawdę nie tylko Ford montuje wewnętrzne pompy wodne. Wiele firm używających silników z wałkami rozrządu w głowicy robi to samo. Awaria pompy wodnej w tych silnikach spowoduje również zmieszanie oleju z płynem chłodniczym i w konsekwencji uszkodzenie łożysk.

Przy okazji, jestem właścicielem kilku pojazdów Acura z silnikiem 3.2/3.5 V6. Pasek rozrządu w tych silnikach napędza wewnętrzną pompę wody. Zgadnijcie, jaki jest interwał wymiany paska rozrządu... To 110 000 mil. Są to również silniki kolizyjne, więc jeśli pasek rozrządu przeskoczy lub pęknie, uszkodzeniu ulegną tłok i zawór. Procedura wymiany jest mniej więcej taka sama jak w Fordzie 3.5/3.7. Podczas wymiany paska wymieniasz również pompę wody, przednią uszczelkę wału korbowego, a może nawet czujnik położenia wału korbowego, jeśli jest to wskazane. Zrobiłem około 6 pasków rozrządu w Acurze i jest to żmudna praca, ale z pewnością do zrobienia przez osobę z pewnymi zdolnościami mechanicznymi i odrobiną doświadczenia. Nie słychać, żeby ludzie krytykowali Acurę/Hondę za ich „kiepską” konstrukcję.

Zła reputacja Forda z silnikiem 3.5/3.7 wynikała z przedwczesnej awarii pompy wodnej, niektóre już po 30 000 mil. Podejrzewam, że wynikało to z wady produkcyjnej, ponieważ problem został zasadniczo naprawiony w późniejszych latach.

Mój SEL z 2014 roku ma 140 000 na liczniku bez żadnych oznak wycieku, ale UWAŻNIE go obserwuję. Ostatecznie chodzi o znajomość swojego pojazdu i wiedzę, kiedy należy wykonać niezbędną konserwację, nawet jeśli oznacza to wymianę pompy wody przy 100 000 milach.
 
#38 ·
Masz rację co do konserwacji i wymieniłem płyn chłodniczy na płyn chłodniczy Motorcraft określony przez Forda przy 40 tys. km; awaria nastąpiła przy 70 tys. km. F150 ma ten sam silnik 3.5, ale konstrukcja pokrywy rozrządu jest taka, że ​​pompę wody można wyjąć bez zdejmowania pokrywy rozrządu. Mimo że silnik jest obrócony o 90 stopni w stosunku do mocowania Taurusa, dobra konstrukcja mogła sprawić, że pompę można było wyjąć z przedniego nadkola bez masywnego demontażu i wyjmowania silnika. Skorygowane w późniejszych latach lub nie, założeniem jest, że pompy wodne tradycyjnie zawodzą przed czymś takim jak silnik spalający olej, więc ich łatwość serwisowania jest koniecznością. Ponownie, Ford powinien przodować, a nie stosować złych praktyk. Na szczęście wyciek w moim przypadku wystąpił na zewnątrz. Dealer powiedział, że niektóre wyciekają do środka, a wytarcie panewek łożysk Babbit pozostawia stukanie w pręty i po prostu wewnętrzny bałagan.