Ik zag een kleine plas op de oprit, ging onder de auto en zag koelvloeistof druppelen uit de aircocompressor. Ik probeerde op alle mogelijke manieren te zien waar het vandaan kwam, maar het enige wat ik kan zeggen is dat het achter de dynamo zit. Ik denk dat er daar een afvoergat moet zijn. Van het bekijken van YouTube zag ik een man de motor in de auto laten zitten en de distributieketting verwijderen en deze tijdens het proces doormidden breken. Dat lijkt me niet de juiste manier. Ik zag een andere video en de man haalde de motor eruit om erbij te kunnen komen, en hij deed dat op een fantastische, gedetailleerde en zorgvuldige manier; dat moest wel, want de 3.5 is in elkaar gezet als een Singer naaimachine. Ik ging naar een Ford-dealer en ze willen $2400 ($135,00 arbeidsloon) om alleen de pomp te vervangen. Een andere Ford-dealer waar ik stopte om dit te bespreken, zei tussen $2000~$2500 ($115,00 arbeidsloon), en zei dat hij de distributieketting en de geleiders zou meenemen. Ik denk dat de tweede dealer beter is, omdat die dealer politiewagens onderhoudt voor twee verschillende steden in mijn omgeving. Ik merkte op dat toen ik naar de balie liep, hij een politie Explorer van de ene stad en een politie Taurus van de andere stad in de servicebay had.
Mijn vraag is, aangezien het uit elkaar moet voor alleen de pomp, moeten alle kettingen, geleiders en spanners worden vervangen, aangezien die onderdelen slijtdelen zijn en zich daar bevinden?
Ten tweede, als een gok, heeft iemand K-Seal geprobeerd om het probleem op te lossen? Ik maak me zorgen of de afdichting in het blok kan afdichten; Ik trok de peilstok eruit en de olie is vrij van koelvloeistof.
Als ik een hefbrug had, zou ik het zelf doen, maar dat is iets voor een andere dag.
Het lijkt me dat de pomp wat vroegtijdig aan vervanging toe is, en ik rijd heel voorzichtig met deze auto. Ik heb de koelvloeistof 3 jaar geleden bij 48.000 mijl gespoeld en Ford-specifieke koelvloeistof ervoor gekocht, oranje van kleur.
Mijn vraag is, aangezien het uit elkaar moet voor alleen de pomp, moeten alle kettingen, geleiders en spanners worden vervangen, aangezien die onderdelen slijtdelen zijn en zich daar bevinden?
Ten tweede, als een gok, heeft iemand K-Seal geprobeerd om het probleem op te lossen? Ik maak me zorgen of de afdichting in het blok kan afdichten; Ik trok de peilstok eruit en de olie is vrij van koelvloeistof.
Als ik een hefbrug had, zou ik het zelf doen, maar dat is iets voor een andere dag.
Het lijkt me dat de pomp wat vroegtijdig aan vervanging toe is, en ik rijd heel voorzichtig met deze auto. Ik heb de koelvloeistof 3 jaar geleden bij 48.000 mijl gespoeld en Ford-specifieke koelvloeistof ervoor gekocht, oranje van kleur.