Taurus Car Club of America : Ford Taurus Forum banner
Status
Not open for further replies.

!!!!!Szumy interfejsu PROSZĘ O POMOC!!!!!!!

20K views 23 replies 16 participants last post by  speedracer5151  
#1 ·
Kilka miesięcy temu przygotowywałem się do zimy i kupiłem Taurusa z 2002 roku, żeby móc schować Charline, mojego Mustanga, na zimę. Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, moja rodzina ma kilka Taurusów i są to świetne samochody. Problem, który mam, to jakiś stukot dochodzący z przodu. Kiedy po raz pierwszy kupiłem samochód, wydawał lekkie stukanie tylko podczas pokonywania ostrych zakrętów. Więc wpełzłem pod samochód, żeby to zbadać. Końcówki drążka stabilizatora wyglądały na zniszczone, więc je wymieniłem. Od czasu ich wymiany dźwięk znacznie się pogorszył. Na początku myślałem, że może po prostu nie dokręciłem ich wystarczająco mocno, ale dokręciłem je i nadal nie jest lepiej. Wszystkie elementy zawieszenia wydają się być w dobrym stanie. Kiedy podnoszę koło, nie ma żadnego luzu w lewo i w prawo ani w górę i w dół. Moje amortyzatory i przeguby CV również wyglądają dobrze. Nic nie wydaje się być luźne; Jednak kiedy naciskam na przód samochodu, słyszę lekkie skrzypienie, ale niekoniecznie brzmi to jak amortyzatory. Jakieś pomysły?
 
#2 ·
Więc kilka miesięcy temu przygotowywałem się do zimy i kupiłem Taurusa z 2002 roku, żeby móc schować Charline, mojego Mustanga, na zimę. Jestem bardzo zadowolony z samochodu, moja rodzina ma kilka Taurusów i to świetne samochody. Problem, który mam, to jakieś stukanie dochodzące z przodu. Kiedy po raz pierwszy kupiłem samochód, wydawał lekkie stukanie tylko podczas szybkiego skręcania. Więc wpełzłem pod samochód, żeby to zbadać. Moje łączniki stabilizatora wyglądały na zniszczone, więc je wymieniłem. Od czasu ich wymiany dźwięk znacznie się pogorszył. Na początku myślałem, że może po prostu nie dokręciłem ich wystarczająco mocno, ale dokręciłem je i nadal nie jest lepiej. Wszystkie elementy zawieszenia wydają się być w dobrym stanie. Kiedy podnoszę koło, nie ma żadnych luzów w lewo i prawo ani w górę i w dół. Moje amortyzatory i przeguby napędowe również wyglądają dobrze. Nic nie wydaje się być luźne; Jednak kiedy naciskam na przód samochodu, słyszę lekkie skrzypienie, ale niekoniecznie brzmi to jak amortyzatory. Jakieś pomysły?
Sworznie kulowe.
 
#5 · (Edited)
Hałas przegubu kulowego.......... mój stary Tbird (nie Tbird rodziców) wydawał ten hałas. Nasmaruj złączkę i wszystko jest w porządku



Piszczenie drążka stabilizatora brzmi bardzo podobnie, ale mniej metalicznie. Na twoim miejscu wszedłbym pod samochód i sprawdził, czy masz kalamitki na przegubach kulowych. Jeśli tak (po rynku wtórnym, ponieważ OEM są uszczelnione, niemożliwe do smarowania), nasmaruj je i zobacz, czy piszczenie ustąpi. Jeśli nie, wrzuć trochę białego smaru litowego w tuleje drążka stabilizatora, jeśli oczywiście są w dobrym stanie, i zobacz, czy hałas ustąpi. Miałem Altimę z 98 roku, która była znana z tego, że tylne tuleje drążka stabilizatora piszczały jak szalone w zimie.


Ponadto, WYGLĄDA dobrze i PRZETESTOWANE dobrze to 2 różne rzeczy. Zwłaszcza jeśli chodzi o części zawieszenia, które mają przeguby kulowe i gniazdowe. Mogą wyglądać dobrze zewnętrznie, ale jeśli przegub wewnętrznie jest zardzewiały (suchy) lub zużyty, to zupełnie inna historia.
 
Save
#7 ·
Podniosłem jedno koło na raz i sprawdziłem luzy w pozycjach 12 i 6 oraz 9 i 3. W żadnym z nich nie było luzów. Jutro sprawdzę luzy pionowe i poziome. A hałas, który słyszę podczas jazdy, to głośny metaliczny trzask, brzmi okropnie.
 
#9 ·
Po podniesieniu przodu podłożyłem podnośnik pod tarczę i podniosłem ją, i nie było luzu na przegubie kulowym. Czy moje nowe łączniki stabilizatora mogą być uszkodzone lub poluzowane? Nie ruszają się ręką. Jak mocno powinny być dokręcone te śruby? Dźwięk brzmi, jakby coś miało odpaść. To tylko strasznie głośny trzask, słyszany głównie podczas skręcania, ale także podczas hamowania lub jazdy po wyboistych drogach i progach zwalniających. Proszę o pomoc.
 
#10 ·
po podniesieniu przodu podłożyłem lewarek pod tarczę i podniosłem ją, i nie było luzu na przegubie kulowym. Czy moje nowe łączniki stabilizatora mogą być uszkodzone lub poluzowane, nie ruszają się ręką. Jak mocno powinny być dokręcone te śruby? Dźwięk brzmi, jakby coś miało odpaść. To tylko strasznie głośny trzask słyszany głównie podczas skręcania, ale także podczas hamowania lub jazdy po wyboistych drogach i progach zwalniających. Proszę o pomoc.
Explorer mojej żony wydawał taki trzask i okazało się, że to wewnętrzny drążek kierowniczy, ale widziałem luz, gdy podniosłem go i pchałem/ciągnąłem na godzinie 9 i 3.

Było OK, dopóki nie skręciłeś, a wtedy trzaskało bardzo głośno.
 
#12 ·
Zainwestuj w gumowy młotek. Gdy samochód stoi na ziemi (lub na rampach, w każdym razie z samochodem na zawieszeniu), zacznij stukać w różne rzeczy i nasłuchuj odgłosów. Szum może również pochodzić od uszkodzonych mocowań kolumn resorów. Obróć koło i pociągnij za sprężynę. Jeśli to usłyszysz, to jest problem.

Czy jest jakiś sposób na nagranie wideo z problemem? Łatwiej jest zdiagnozować problem, który możemy usłyszeć.
 
Save
#14 ·
Miałem ten sam problem. Zajęło mi 7 miesięcy, żeby to znaleźć. Osłona termiczna na katalizatorze zardzewiała od śruby mocującej. Śruby, które trzymały ją do mojego silnika, były w porządku, ale ta z tyłu, w pobliżu ściany ogniowej, była zardzewiała. Naprawiłem to i od tamtej pory nie słyszałem tego stuknięcia.
 
#15 ·
???? Rozwiązane????

Cóż, myślę, że być może rozwiązałem problem. Krótko mówiąc, zanim kupiłem samochód, przetwornik momentu obrotowego został wymieniony (awaria przetwornika momentu obrotowego jest naprawdę powszechna w tych samochodach. W rzeczywistości przetwornik momentu obrotowego mojego brata uległ awarii w tym roku w jego Taurusie z 2003 roku, który ma tylko 54 000 oryginalnych mil.) Śruby mocujące ramę pomocniczą do spodu samochodu były poluzowane (nie dobrze). Dokręciłem je i hałas zniknął. Ale nie mogę się powstrzymać od zastanawiania się. Czy Tauruse z silnikami DOHC duratec powinny mieć przednie prawe mocowanie silnika? Wydaje się, że powinno być jedno tuż nad rozrusznikiem silnika. Są otwory na śruby i nic tam nie ma. :huh:Jakieś przemyślenia lub pomysły? :huh:
 
#17 ·
Po stronie pasażera silnika znajduje się mocowanie silnika, a po stronie kierowcy mocowanie skrzyni biegów. Wydaje się, że pod rozrusznikiem powinno znajdować się mocowanie silnika, pasujące do przedniego mocowania silnika po stronie pasażera. W ramie pomocniczej znajduje się otwór jak po stronie pasażera i jest miejsce na silniku/skrzyni biegów, przez które można poprowadzić śrubę. Po prostu nie mogę uwierzyć, że Ford zaprojektowałby te części z otworami bez powodu.
 
#18 ·
Obok sprężarki klimatyzacji w silniku DOHC, na szynie ramy pomocniczej, znajduje się mocowanie silnika. Musiałeś je przegapić.

Pozostałe otwory mogą być użyte do silnika Vulcan lub do pompy wtrysku powietrza, lub do czegoś innego.
 
Save
#19 ·
Wiem, że pod kompresorem znajduje się mocowanie silnika. I jeden po przeciwnej stronie silnika. Również mocowanie skrzyni biegów znajduje się w nadkolu po stronie kierowcy. Prawdopodobnie masz rację, że otwory nie są używane w tym silniku. Po prostu nie mogę uwierzyć, że mechanik, który wymienił konwerter momentu obrotowego, nie dokręcił śrub ramy pomocniczej podczas ponownego składania samochodu. To po prostu nie jest bezpieczne, jeśli są luźne.
 
#20 ·
Dźwięk stukania z przodu może pochodzić z... prawie wszystkiego. Mogę opowiedzieć o moim doświadczeniu.

1. Luźne łączniki stabilizatora po ich PROFESJONALNEJ wymianie (wymagają użycia dwóch kluczy... bardzo dziwne i niewygodne)
2. Nowy skraplacz klimatyzacji uderzał o ramę samochodu, ponieważ jeden z otworów na śruby nie pasował do tego na ramie. Klauni w warsztacie nie pofatygowali się, żeby wywiercić pasujący otwór (naprawiłem to).
3. Śruba na górze amortyzatora po stronie kierowcy nie była wystarczająco dokręcona, przez co duża podkładka pod spodem stukała, gdy samochód przejeżdżał przez dziury. To kolejny przypadek, w którym potrzebne są dwa klucze, aby wystarczająco ją dokręcić.
4. Prawdopodobnie inne źródła hałasu, których w tej chwili nie pamiętam.
 
#21 ·
Dźwięk z przodu może pochodzić z ... prawie wszystkiego. Mogę opowiedzieć o moim doświadczeniu.

1. Końcówki drążka stabilizatora poluzowane po ich PROFESJONALNEJ wymianie (wymagają użycia dwóch kluczy... bardzo dziwne i niewygodne)
2. Nowy skraplacz klimatyzacji uderzał o ramę samochodu, ponieważ jeden z otworów na śruby nie pasował do tego na ramie. Klauni w warsztacie nie zadali sobie trudu, aby wywiercić pasujący otwór (naprawiłem to).
3. Śruba na górze amortyzatora po stronie kierowcy nie była wystarczająco dokręcona, przez co duża podkładka pod spodem stukała, gdy samochód przejeżdżał przez dziury. To kolejny przypadek, w którym potrzebujesz dwóch kluczy, aby wystarczająco ją dokręcić.
4. możliwe inne źródła hałasu, których w tej chwili nie pamiętam.
Cholera!

Sprawdzę te rzeczy również w moim samochodzie. Wymieniłem również końcówki drążka stabilizatora i ponownie je sprawdziłem (ponieważ myślałem, że są luźne), nadal wydawały klikanie podczas jazdy prosto drogą.

Przynajmniej to daje mi inne miejsce do szukania.

Dzięki
 
#22 ·
Kilka miesięcy temu przygotowywałem się do zimy i kupiłem Taurusa z 2002 roku, żeby móc schować Charline, mojego Mustanga, na zimę. Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, moja rodzina ma kilka Taurusów i to świetne samochody. Problem, który mam, to jakieś stukanie dochodzące z przodu. Kiedy po raz pierwszy kupiłem samochód, wydawał lekkie stukanie tylko podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Więc wlazłem pod samochód, żeby to zbadać. Moje łączniki stabilizatora wyglądały na zniszczone, więc je wymieniłem. Od czasu ich wymiany dźwięk znacznie się pogorszył. Na początku myślałem, że może po prostu nie dokręciłem ich wystarczająco mocno, ale dokręciłem je i nadal nie jest lepiej. Wszystkie elementy zawieszenia wydają się być w dobrym stanie. Kiedy podnoszę koło, nie ma żadnego luzu w lewo i prawo ani w górę i w dół. Moje amortyzatory i przeguby napędowe również wyglądają dobrze. Nic nie wydaje się być luźne; Jednak kiedy naciskam na przód samochodu, słyszę lekkie skrzypienie, ale niekoniecznie brzmi to jak amortyzatory. Jakieś pomysły?
Możesz sprawdzić swoje stabilizatory, kiedy jechałem moim samochodem, cały czas słyszałem grzechotanie i stukanie i myślałem, że to moje amortyzatory, ponieważ hałas dochodził z tego miejsca, ale po obejrzeniu kilku filmów na "U""tube" zaczęło to mieć sens, więc sprawdziłem ponownie, ale tym razem użyłem długiego śrubokręta i nacisnąłem na górę stabilizatora, który jest połączony z amortyzatorem i znalazłem moje grzechotanie.
 
#23 ·
Możesz sprawdzić swoje stabilizatory, kiedy jechałem moim samochodem, słyszałem ciągły dźwięk grzechotania i myślałem, że to moje amortyzatory, ponieważ hałas dochodził z tego miejsca, ale po obejrzeniu kilku filmów na "U""tube zaczęło to mieć sens, więc sprawdziłem ponownie, ale tym razem użyłem długiego śrubokręta i nacisnąłem na górę stabilizatora, który jest połączony z amortyzatorem i znalazłem moje grzechotanie
Dobry poradnik i przypomnienie dla OP, ponieważ stabilizatory powinny być sprawdzane co 10 lat.
 
  • Haha
Reactions: jag1959
Save
#24 ·
Mam Taurusa z 2002 roku z przebiegiem 140 000. Najczęstszym problemem wydają się być łączniki drążka stabilizatora. Słyszałem, jak inni mówili o mocowaniach silnika, tulejach ramy pomocniczej lub przegubach kulowych. W moim przypadku stukanie dochodziło ze zużytej tulei przedniego wahacza.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.