Taurus Car Club of America : Ford Taurus Forum banner
Status
Not open for further replies.

!!!!!Frontend-ruis HELP!!!!!!!

20K views 23 replies 16 participants last post by  speedracer5151  
#1 ·
Een paar maanden geleden maakte ik me klaar voor de winter en kocht ik een Taurus uit 2002, zodat ik Charline, mijn Mustang, voor de winter kon wegzetten. Ik ben erg blij met de auto, mijn familie heeft verschillende Taurussen en het zijn geweldige auto's. Het probleem dat ik heb, is een soort geklank dat van de voorkant komt. Toen ik de auto voor het eerst kocht, maakte hij alleen een licht geklank bij het hard nemen van bochten. Dus kroop ik onder de auto om het te onderzoeken. Mijn stabilisatorstang-eindverbindingen zagen eruit als afval, dus ik heb ze vervangen. Sindsdien is het geluid veel erger geworden. Eerst dacht ik dat ik ze misschien niet strak genoeg had aangedraaid, maar ik heb ze aangedraaid en het is nog steeds niet beter. Al mijn ophangingsonderdelen lijken in goede staat te zijn. Als ik een wiel omhoogkrik, is er geen speling links en rechts of op en neer. Mijn schokdempers en CV-gewrichten zien er ook prima uit. Niets lijkt los te zitten; Maar als ik op de voorkant van de auto duw, hoor ik een licht piepend geluid, maar het klinkt niet per se als de schokdempers. Ideeën?

#2 ·
Dus een paar maanden geleden maakte ik me klaar voor de winter en kocht ik een 2002 Taurus, zodat ik Charline, mijn Mustang, voor de winter kon wegzetten. Ik ben erg blij met de auto, mijn familie heeft verschillende Taurussen en het zijn geweldige auto's. Het probleem dat ik heb, is een soort geklunk dat van mijn voorkant komt. Toen ik de auto voor het eerst kocht, maakte hij een licht geklunk alleen bij het hard nemen van bochten. Dus kroop ik onder de auto om het te onderzoeken. Mijn stabilisatorstang-eindverbindingen zagen eruit als afval, dus ik heb ze vervangen. Sinds ik ze heb vervangen, is het geluid veel erger geworden. Eerst dacht ik dat ik ze misschien gewoon niet strak genoeg had aangedraaid, maar ik heb ze aangedraaid en het is nog steeds niet beter. Al mijn ophangingscomponenten lijken in goede staat te zijn. Als ik een wiel omhoog krik, is er geen speling links en rechts of op en neer. Mijn schokdempers en aandrijfassen zien er ook prima uit. Niets lijkt los te zitten; Maar als ik op de voorkant van de auto duw, hoor ik een licht piepend geluid, maar het klinkt niet per se als de schokdempers. Ideeën?
Kogelgewrichten.

#5 · (Edited)
Kogelgewrichtgeluid.......... mijn oude Tbird (niet de Tbird van mijn ouders) maakte dit geluid. Smeer de fitting in en alles is in orde.

Stabilisatorstang piept erg vergelijkbaar, maar minder metaalachtig. Als ik jou was, zou ik onder de auto kruipen en kijken of je smeernippels op de kogelgewrichten hebt. Zo ja (aftermarket, want OEM's zijn afgedicht, niet smeerbaar), smeer ze dan in en kijk of het gepiep verdwijnt. Zo niet, gooi dan wat wit lithiumvet in de stabilisatorstangrubbers, als ze natuurlijk in goede staat zijn, en kijk of het geluid verdwijnt. Ik had een 98 Altima die berucht was om de achterste stabilisatorstangrubbers die in de winter als een gek piepten.

Ook: ZIET er goed uit en GETEST goed zijn 2 verschillende dingen. Vooral als het gaat om ophangingsonderdelen die kogel- en komgewrichten hebben. Ze kunnen er van buiten goed uitzien, maar als het gewricht intern geroest (droog) of versleten is, is dat een heel ander verhaal.

Save
#7 ·
Ik heb één wiel per keer omhooggepompt en gecontroleerd op speling in de 12 & 6 uur en 9 & 3 uur posities. Er was geen speling in beide. Ik zal morgen controleren op verticale en horizontale speling. En het geluid dat ik hoor tijdens het rijden is een luid metalig knallend geluid, het klinkt vreselijk.

#9 ·
Nadat de voorkant omhoog was gekrikt, plaatste ik een krik onder de rotor en krikte hem omhoog en er zat geen speling in de kogelgewricht. Kunnen mijn nieuwe voorste stabilisatorstang-eindverbindingen slecht of los zitten? Ze bewegen niet met de hand. Hoe strak moeten die bouten zitten? Het geluid klinkt alsof er iets af gaat vallen. Het is gewoon een vreselijk luid knallend geluid dat vooral te horen is bij het nemen van bochten, maar ook bij het remmen of over hobbelige wegen en verkeersdrempels. Help alsjeblieft.

#10 ·
nadat de voorkant omhoog was gekrikt, zette ik een krik onder de rotor en krikte hem omhoog en er zat geen speling in de kogelgewricht. Zouden mijn nieuwe voorste stabilisatorstang-eindverbindingen slecht of los kunnen zijn, ze bewegen niet met de hand. Hoe strak moeten die bouten aangedraaid worden? Het geluid klinkt alsof er iets af gaat vallen. Het is gewoon een vreselijk luid knallend geluid dat vooral te horen is bij het nemen van bochten, maar ook bij het remmen of over hobbelige wegen en verkeersdrempels. Help alsjeblieft.
De Explorer van mijn vrouw had zo'n knallend geluid en het bleek de binnenste stuurkogel te zijn, maar ik kon de speling erin zien toen ik hem omhoog krikte en op 9 en 3 uur duwde/trok.

Het was OK totdat je een bocht maakte en het zou heel luid knallen.

#12 ·
Investeer in een rubberen hamer. Met de auto op de grond (of op oprijplaten, hoe dan ook met de auto op de vering) begin je op dingen te tikken en te luisteren naar geluid. Het geluid kan ook afkomstig zijn van slechte veerpootlagers. Draai aan het wiel en trek aan de veer. Als je het hoort, is dat het probleem.

Is er een manier om een video van het probleem te krijgen? Het is gemakkelijker om een probleem te diagnosticeren dat we kunnen horen.

Save
#14 ·
Ik had hetzelfde probleem. Het kostte me 7 maanden om het te vinden. Het hitteschild op de kat was weggeroest van de bevestigingsbout. De bouten die het aan mijn motor vasthielden waren in orde, maar die aan de achterkant bij de firewall was weggeroest. Ik heb dat gerepareerd en sindsdien heb ik de klonk niet meer gehoord.

#15 ·
???? Opgelost????

Nou, ik denk dat ik het probleem misschien heb opgelost. Lang verhaal kort, voordat ik de auto kocht, was de koppelomvormer vervangen (koppelomvormerfalen komt echt vaak voor in deze auto's. Sterker nog, de koppelomvormer van mijn broer is dit jaar kapot gegaan in zijn 2003 Taurus met slechts 54.000 originele mijlen.) De bouten die het subframe aan de onderkant van de auto vasthouden, zaten los (niet goed). Ik heb ze aangedraaid en het geluid verdween. Maar ik kan het niet helpen om me af te vragen. Horen Taurussen met de DOHC duratec-motoren een rechter motorsteun aan de voorkant te hebben? Het lijkt erop dat er een zou moeten zitten, precies waar de startmotor zich op de motor bevindt. Er zitten boutgaten en niets. :huh:Enige gedachten of ideeën? :huh:

#17 ·
Er zit een motorsteun aan de passagierskant van de motor en er zit een transmissiesteun aan de bestuurderskant. Het lijkt erop dat er een motorsteun onder de startmotor zou moeten zitten die overeenkomt met de motorsteun aan de voorkant van de passagierskant. Er zit een gat in het subframe zoals aan de passagierskant, en er zit een locatie op de motor/transmissie waar een bout doorheen kan lopen. Ik kan gewoon niet geloven dat Ford deze onderdelen met gaten heeft ontworpen zonder reden.

#18 ·
Er zit een motorsteun naast de AC-compressor op de DOHC, op de subframe rail. Die moet je gemist hebben.

De andere gaten kunnen worden gebruikt voor een Vulcan of voor een luchtinjectiepomp, of iets anders.

Save
#19 ·
Ik weet dat er een motorsteun onder de compressor zit. En een aan de tegenovergestelde kant van de motor. Ook de transmissiesteun bevindt zich in de wielkast aan de bestuurderskant. Je hebt waarschijnlijk gelijk dat de gaten niet worden gebruikt op deze motor. Ik kan gewoon niet geloven dat de monteur die de koppelomvormer heeft vervangen, de subframebouten niet heeft aangedraaid toen hij de auto weer in elkaar zette. Dat is gewoon niet veilig als die los zitten.

#20 ·
Het klunk-geluid van de voorkant kan van ... zowat alles komen. Ik kan u vertellen over mijn ervaring.

1. Stabilisatorstang-eindverbindingen los nadat ze PROFESSIONEEL zijn vervangen (deze vereisen het gebruik van twee sleutels... erg vreemd en onhandig)
2. Nieuwe AC-condensor sloeg tegen het frame van de auto omdat een van de boutgaten niet overeenkwam met die op het frame. De clowns in de werkplaats hebben niet de moeite genomen om een bijpassend gat te boren (ik heb het gerepareerd).
3. De bout aan de bovenkant van de schokdemper aan de bestuurderskant was niet voldoende aangedraaid, waardoor de grote ring eronder klonk wanneer de auto over kuilen reed. Dit is weer een geval waarin je twee sleutels nodig hebt om hem voldoende aan te draaien.
4. Mogelijk andere bronnen van lawaai die ik me nu niet kan herinneren.

#21 ·
Het geluid van de voorkant kan van ... alles komen. Ik kan u vertellen over mijn ervaring.

1. Stabilisatorstang-eindverbindingen los nadat ze PROFESSIONEEL zijn vervangen (deze vereisen het gebruik van twee sleutels... heel raar en onhandig)
2. Nieuwe AC-condensor sloeg tegen het frame van de auto omdat een van de boutgaten niet overeenkwam met die op het frame. De clowns in de werkplaats hebben niet de moeite genomen om een bijpassend gat te boren (ik heb het gerepareerd).
3. De bout aan de bovenkant van de schokdemper aan de bestuurderskant was niet voldoende aangedraaid, waardoor de grote ring eronder klonk wanneer de auto over kuilen reed. Dit is een ander geval waarbij je twee sleutels nodig hebt om hem voldoende aan te draaien.
4. mogelijk andere geluidsbronnen die ik me nu niet kan herinneren.
Verdomme!

Ik zal deze dingen ook op mijn auto controleren. Ik heb ook mijn stabilisatorstang-eindverbindingen vervangen en ze opnieuw gecontroleerd (omdat ik dacht dat ze los zaten), het maakte nog steeds een klikkend geluid als ik rechtuit over de weg reed.

Dit geeft me tenminste een andere plek om te zoeken.

Bedankt

#22 ·
Dus een paar maanden geleden maakte ik me klaar voor de winter en kocht ik een 2002 Taurus, zodat ik Charline, mijn Mustang, voor de winter kon wegzetten. Ik ben erg blij met de auto, mijn familie heeft verschillende Taurussen en het zijn geweldige auto's. Het probleem dat ik heb, is een soort geklank dat van mijn voorkant komt. Toen ik de auto voor het eerst kocht, maakte hij een licht geklank alleen bij het hard nemen van bochten. Dus kroop ik onder de auto om het te onderzoeken. Mijn stabilisatorstangen zagen eruit als afval, dus ik heb ze vervangen. Sinds ik ze heb vervangen, is het geluid veel erger geworden. Eerst dacht ik dat ik ze misschien gewoon niet strak genoeg had aangedraaid, maar ik heb ze aangedraaid en het is nog steeds niet beter. Al mijn ophangingsonderdelen lijken in goede staat te zijn. Als ik een wiel omhoog krik, is er geen speling van links naar rechts of van boven naar beneden. Mijn schokdempers en aandrijfassen zien er ook prima uit. Niets lijkt los te zitten; Maar als ik op de voorkant van de auto duw, hoor ik een licht piepend geluid, maar het klinkt niet per se als de schokdempers. Ideeën?
Misschien moet je je stabilisatorstangen controleren, toen ik met mijn auto reed, hoorde ik steeds een rammelend geklank en ik dacht dat het mijn schokdempers waren omdat het geluid daar vandaan kwam, maar na het bekijken van een paar video's op "U""tube" begon het zin te krijgen, dus controleerde ik het opnieuw, maar deze keer gebruikte ik een lange schroevendraaier en duwde ik op de bovenkant van de stabilisatorstang die op de schokdemper is aangesloten en vond mijn gerammel.

#23 ·
Misschien wil je je stabilisatorstangen controleren. Toen ik met mijn auto reed, hoorde ik steeds een rammelend geluid en ik dacht dat het mijn schokdempers waren omdat het geluid daar vandaan kwam, maar na het bekijken van een paar video's op "U""tube begon het zin te krijgen, dus controleerde ik het opnieuw, maar deze keer gebruikte ik een lange schroevendraaier en duwde ik op de bovenkant van de stabilisatorstang die met de veerpoot is verbonden en vond mijn gerammel
Goed advies en herinnering aan de OP, aangezien stabilisatorstangen om de 10 jaar gecontroleerd moeten worden.

• Haha
Reactions: jag1959
Save
#24 ·
Ik heb een Taurus uit 2002 met 140.000. Het meest voorkomende probleem lijken de stabilisatorstang-eindverbindingen te zijn. Ik heb anderen horen zeggen dat het motorsteunen of subframe-bussen of kogelgewrichten zijn. In mijn geval kwam het geklunk vandaan van een versleten draagarmbus aan de voorkant.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.